the perfect job



igår kollade hittade jag en svensk/brittisk familj i Paris som ville ha au pair för hösten, jag mailade mamman i familjen och kollade om den fortfarande var tillgänglig eftersom den legat ute sen augusti, det var den tyvärr inte, men nu har jag fått lite mer push på Paris iallafall och kollar runt och letar, helst vill jag ha ett halvår från start i januari och jag har hittat några men jag har för mig att det bara var franska familjer och det kan ju bli lite svårt, men jag får se.. känner att jag borde börja göra någonting snart, börjar tröttna här hemma.

idag gick jag upp vid 12, kollade lite på arbetsförmedlingen men hittade nada, kollade på andra sajter också men hittade inget där heller, this sux. Efter det hoppade jag in i duschen och nu har jag precis gjort i ordning en stor kopp te, tänt lite ljus och laddad med en stor filt och filmen dreamers. jag vill få lite mer Paris-känsla nu när det är höst och allt.


xoxo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0